سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

کریم اعظمی: امروز برای امیر قلعه‌نویی نقطه شروع قهرمانی نیست چراکه او 2سال پیش با آبی‌های تهران جام را بالای سرش برد.

هرچند حضور در تیم‌ملی خاطرات تلخی را برای قلعه‌نویی رقم زد ولی قهرمان کردن استقلال در جام حذفی آن هم در بحرانی‌ترین شرایط ممکن، ثابت کرد که او همچنان بهترین فرد برای هدایت استقلال است.

برای امیر قهرمانی اما باز هم اصلی‌ترین هدف است، مربی‌ای که جاه‌طلبی‌های خاص خودش را دارد و با گفتن این جمله در یک محفل دوستانه نشان می‌دهد که بلندپروازی‌هایش همچنان ادامه دارد: «این آخرین سال مربیگری‌ام در ایران است، دوست دارم در خارج از ایران کار کنم.»

قلعه‌نویی تیمی را قهرمان کرد که با ناصر حجازی و فیروز کریمی به بن‌بست رسید و قابل پیش‌بینی بود که او برای فصل جدید دست به تغییراتی بزند که البته عمق تغییرات به اندازه آن سالی نبود که برای اولین بار هدایت استقلال را برعهده گرفت. برای او قهرمانی 2 سال پیش همچنان یک نوستالژی است، بی‌جهت نبود که امیر دوباره سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی و یدالله اکبری را به استقلال آورد تا خاطرات شیرین گذشته دوباره برایش تکرار شود. او برای رسیدن به قهرمانی اولین گام را در بازی امروز مقابل ابومسلم برخواهد داشت و چقدر برای قلعه‌نویی خوشایند است که باز هم در پایان فصل برای استقلال جام بیاورد.

همچنان 2-5-3

قلعه‌نویی در اردوی ترکیه و بازی‌های تدارکاتی استقلال از 3 سیستم 2-4-4، 3-3-4 و 2-5-3 استفاده کرد ولی مثل سال‌های گذشته آرایش 2-5-3 انتخاب اول اوست و استقلال در بازی مقابل ابومسلم با این سیستم به میدان خواهد رفت.وحید طالب‌لو در این مسابقه دروازه‌بان ثابت استقلال خواهد بود و هادی شکوری، بیژن کوشکی و پیروز قربانی نفرات خط دفاعی را تشکیل خواهند داد. البته تنها تردید قلعه‌نویی در خط دفاع استفاده از هادی شکوری است. شاید این تردید منجر به کنار ماندن شکوری شده و پژمان منتظری جایگزین او شود.

در خط میانی حسین کاظمی، یدالله اکبری و امید روانخواه سه هافبک مرکزی استقلال خواهند بود و نکته قابل توجه عدم حضور جباری در ترکیب ثابت است که اکثر جلسات تمرینی استقلال را از دست داده. در سمت راست خط هافبک خسرو حیدری بازی خواهد کرد و در سمت چپ هم مهدی امیرآبادی گزینه اول قلعه‌نویی است، البته میثم منیعی هم برای بازی کردن در این پست شانس دارد.در خط حمله هم قلعه‌نویی روی زوج سیاوش اکبرپور و علی علیزاده نظر دارد ولی این احتمال هم وجود دارد که فرهاد مجیدی جایگزین علیزاده شود. البته ITC اکبرپور  هنوز صادر نشده و اگر او به بازی امروز نرسد مجیدی و علیزاده زوج خط حمله استقلال را تشکیل خواهند داد.

قلعه‌نویی: باید ببریم چون قوی‌تریم

قلعه‌نویی در آستانه بازی با ابومسلم می‌گوید: «انتظار شروع لیگ را می‌کشیدم و امیدوارم تماشاگران استقلال امسال شاهد قهرمانی تیم‌شان باشند. خوشبختانه تیم ما از لحاظ روحی و آمادگی بدنی شرایط بسیار خوبی دارد و مشکل خاصی برای بازی با ابومسلم نداریم.»سرمربی استقلال در مورد نتیجه این بازی تأکید می‌کند: «فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی من به بازیکنان گفتم که تحت هر شرایطی در اولین بازی باید 3 امتیاز را بگیرند چون بیشتر از هر چیز مسائل روحی این برد برای ما ارزش دارد. برای ابومسلم که بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای دارد احترام خاصی قائلم ولی ما باید 3 امتیاز را بگیریم چون قوی‌تر از ابومسلم هستیم.»

برگی‌زر: زنگ تفریح نیستیم

ابومسلم در شرایطی مقابل استقلال قرار می‌گیرد که در تمرینات پیش‌فصل روزهای پرحاشیه‌ای را پشت‌سر گذاشت. مسئولان این باشگاه مدتی پیش اکبر میثاقیان را برکنار کردند و حالا هادی برگی‌زر چند روزی است که هدایت ابومسلم را برعهده گرفته است.

سرمربی سیاه‌جامگان مشهدی در مورد بازی امروز می‌گوید: «به طور حتم در ورزشگاه آزادی روز سختی مقابل استقلال خواهیم داشت ولی به هیچ عنوان زنگ تفریح نخواهیم بود. ابومسلم بازیکنان باانگیزه‌ای دارد که هر لحظه می‌توانند شگفتی‌ساز شوند به همین دلیل امیدوارم که با امتیاز تهران را ترک کنیم.»

برکناری فتح‌الله‌زاده تکذیب شد

طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص برکناری علی فتح‌الله‌زاده از سمت مدیرعاملی استقلال مطرح شد که رئیس هیأت‌مدیره باشگاه این شایعات را تکذیب می‌کند. خسرو دانشجو در این مورد می‌گوید: «بعد از شنیدن خبر برکناری فتح‌الله‌زاده با زریبافان رئیس مجمع باشگاه صحبت کردم که او همه چیز را تکذیب کرد و گفت که هیچ مصاحبه یا  اظهارنظری  در این مورد نکرده است.»دانشجو تأکید می‌کند: «همه اعضای هیأت‌مدیره در جریان سفر فتح‌الله‌زاده به آلمان بودند و این سفر بدون هماهنگی انجام نگرفت. مدیرعامل باشگاه جهت جذب اسپانسر با دو شرکت آلمانی وارد مذاکره شده و نتایج آن را به هیأت‌مدیره اطلاع می‌دهد.»

کد خبر 59841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز